Beleidsplan

14 leden

Kookschool 'tKookpunt

Vergaderlocatie

Onze vaste bijeenkomst is 2e & 4e dinsdag - 18:30 pm in Kookschool 'tKookpunt Oeverkruid 12 9738 AK Groningen

Beleidsplan

BELEIDSPLAN STICHTING PROJECTEN KIWANIS GRONINGEN 2021-2024

Kiwanis is actief in 96 landen over de hele wereld en in alle culturen. Er zijn wereldwijd momenteel circa 280.000 volwassen leden en 320.000 jeugdleden.
Op basis van respect en onderlinge vriendschap, zetten mannen en vrouwen zich in om de minder bedeelde jeugd in onze maatschappij (lokaal of wereldwijd) een helpende hand te reiken. Gezamenlijk worden doelen bepaald en worden de nodige fondsen verkregen door het organiseren van allerlei evenementen.
Motto: SERVING THE CHILDREN OF THE WORLD.

Stichting projecten Kiwanis Groningen zet zich al jaren in om het verschil te maken voor kinderen. Dat doen we vooral door projecten te organiseren in onze eigen omgeving. Indien mogelijk betekken wij daarbij de doelgroep.

Huishoudelijk reglement/werkwijze
Na de Corona tijd en door terugloop van leden is besloten voorlopig geen gehele bestuurswissel te doen. De taak van Secretaris is per 1 september 2022 wel vacant.
De commissies blijven in tact en pakken zoveel mogelijk de taken weer op. De besluitvorming ligt zoals voorgaande jaren bij alle leden op basis van voorstellen vanuit de commissies.
De leden organiseren activiteiten op basis van vrijwilligheid en betalen de gebruikelijke contributie per kwartaal. Er is geen beloning(sbeleid), er wordt geen eigen geld voor fundraising ingebracht, er zijn geen individuele kostenvergoedingen voor (bestuurs)leden mogelijk.
De penningmeester wordt gecontroleerd door de onafhankelijke kascommissie.

Actualiteit/Terugblik:
Afgelopen Corona jaren hebben weinig activiteiten kunnen plaatsvinden. De belangrijkste zijn:
a.   Bezoek en gift aan Maxima kledingwinkels
b.   Inzamelen Sinterklaascadeau’s voor kinderen in COA voorzieningen

Komend stichtingsjaar 2022/23:
a.   uitvoeren van een fundraising evenement
b.   deelnemen en mede organiseren van een fancy fair met andere regionale en lokale serviceclubs

Lidmaatschap aanvragen

Maak een wereld van verschil

Voor leden

Documentatie en downloads

Kiwanis Groningen

Contact met het bestuur

Heeft u een vraag, een opmerking of wilt u meer informatie? Gebruik dan onderstaand formulier.